tisdag 16 november 2010

Glöggtest 2


Ok, vi börjar dagens test med En touch av cognac. Till Tonys förtjusning, för att vara rättvis mot testet, så valde jag att inte smaka på denna glögg. Jag tycker inte om starksprit i form av Cognac, Whisky och så vidare (vilket inte gör det bättre på jul när ens pappa gärna vill spetsa glöggen med Strohrom).

Glögg med en Touch av Congac får av Tony: TTTTt.
Inte dåligt! Jag drack ännu en kopp av gårkvällens hit Choklad och Mocca. Mmm!


Sedan var det dags för sista glöggen i denna förpackning, en touch Lime. Jag är inte helt överlycklig (absolut inte underlycklig heller men bara inte överlycklig). På något sätt jämför jag den med Hjortronglögg. Hemma hos mamma får man Hjortronglögg som serveras kall med is och lime. Det är gott det. Vi provade nu denna glögg varm. Jag tycker den var lite mesig. Det hade gärna fått vara mer LIME och mindre socker. Kändes som om de inte vågat ritkgit hela vägen tyvärr. Men den förtjänar ändå ett högt betyg. Jag kan tänka mig att tillsätta mer lime och att det då blir ritkgit bra.

Glögg med en Touch av Lime får av mig: JJJ
Glögg med en Touch ac Lime får av Tony: TTT

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar