torsdag 25 mars 2010

Dagen då pengarna kom in på kontot...

... och VISA-kortet försvann.

Jo så är det. Kanske är det någons plan att jag ska kunna behålla mina pengar lite längre? Jag vet inte men förargligt är det i alla fall. Måste ha tappat kortet påväg till jobbet. Upptäckte att det var borta när jag skulle fylla på busskortet. När jag skulle spärra kortet så sa kvinnan att någon redan hade spärrat det. "Snäll människa" tänkte jag. Sen kollade jag på internetbanken och såg att jag hade reserverade belopp från idag. Ringde till baken och fick prata med en trevlig kvinna. Vad hon kunde se så var det avbruta köp. Det kan alltså vara så att någon försökt handla på mitt kort och sedan inte kunnat koden. Så alltså känns det längre inte så troligt att någon varit en snäll människa utan att någon försökt ta ut pengar på kortet och slagit in fel kod tre gånger. Men men, de verkar inte ha lyckats handla på kortet. Får hålla koll nu i några dagar i alla fall. Nu blir det att leva på kontanter tills någon gång nästa vecka. Man inser hur bekväm man är. =)

Förresten fick jag norrlandsbesök idag på jobbet! Anton kom förbi och åt lunch. Det var mycket trevligt och botade lite hemlängtan! =)

Nu är det mitt favoprogram: Antikrundan. Sen blir det en annan favorit: lyxfällan! Det program som får mig att må bra över mitt eget liv och min egen ekonomi! ;)

Fridens!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar