lördag 27 mars 2010

Full jobbhelg

Hopp!



Helgen blev inte riktigt som tänkt. Skulle jobba hela kvällen fredag och så blev det juh. Sen idag skulle jag jobba 10-13. Kom från jobbet vid 16tiden. Suck. Aja, vilade lite medans T var på Tips-lördag hos Karl (och det ska tydligen ske varje lördag nu mera...) och sedan åkte vi in på stan och åt middag. Stek=GOTT! Nu sitter jag hemma med ett glas vin och laddar inför morgondagens jobb. Jag som egenligen skulle vara ledig. Men så behövde dom någon och jag behöver ju som alltid timmar (eftersom timmar betyder mer pengar på kontot) så jag tackade glatt ja till att börjar 08.30. Det kändes helt ok tills jag insåg att vi går över till sommartid i natt... och jag försökte förtvivlat få "man tar fram grillen" till att man ställer tillbaka klockan en timma. Tyvärr resulterade det i "man tar fram grillen och drar fram klockan en timme" hela tiden och jag fick se mig besegrad. Aja... Man bäddar som man får ligga eller hur man nu brukar säga. Jag får väl bädda sängen bra och sova på måndag i stället.



Nu är det 12 dagar tills E kommer och hälsar på. Tills dess ska följande skett i lägenheten:


- Hyllan i köket ska målas klart (Ts projekt)


- Kontoret skall göras i ordning (mitt projekt)


- Extrarummet ska vara klart och fint (Ts projekt så klart!)


Vi får hoppas det blir gjort (och nu är jag inte så orolig för det som är Ts utan med för kontoret... Får göra en toppen spellista på Spotify och köra i gång på måndag kanske??)



Trevlig söndag på er! Kom ihåg att nästa vecka är kortvecka för er som jobbar! Grattis till er!! =)



Fridens!!


3 kommentarer:

  1. Hej vännen! Hittade just den här. Med tanke på att jag med har mycket tid hemma nu kommer jag troligtvis vara en trogen läsare. =) Kram S o N

    SvaraRadera
  2. Då ska jag göra mitt bästa att uppdatera mycket! =) Kram kram J

    SvaraRadera
  3. Ja, korta veckor är helt underbart. Det jobbigaste är bara att man inte fattar hur man ska orka jobba hela veckor igen efter det. Tips?

    SvaraRadera