fredag 2 april 2010

Dagen efter värsta dagen


Hålloj!

Äntligen är det andra april. Jag tycker mycket mycket illa om första april. Att man ska få ljuga (ja, luras är samma sak som att ljuga) för varandra bara för att det är en viss dag.. det är ju så idiotiskt att det inte är sant!! Det kanske är så att jag är lättlurad och det där därför jag tycker så illa om det? Eller bara för att jag hatar när folk ljuger för mig?Eller så är det för att jag inte tycker om att känna mig dum? Jag tror mest på den sista faktiskt. Kommer ihåg när jag var liten och någon "lurades" på skolgården och en massa andra barn var mer på det och så skrattade alla åt mig. Tror det kommer därifrån. Så LYCKA att det är ett år till nästa gång!!


Och idag är det långfredag. Det är verkligen en lååång dag. Vet inte varför det känns så rikigt, det är ju inte så att vi i vårt hem annamar de traditionella traditionerna direkt, men det känns ändå som en väldigt lång dag.


Fick för övrigt mitt mest spännande Traderaköp hittils igår. En klänning att ha på Stina och Anders bröllop i sommar. Den var superfin!! Måste nog sy upp den någon cm, men så är det när man är kortväxt. Så nu är det bara dom röda pumsen som saknas så kan det bli sista juli för min del! Härligt att ha allt klart. Här är klänningen i alla fall:

I övrigt tror jag inte jag har så mycket intressant att tillägga. Vi hoppas på bättre påskväder i morgon i alla fall. Och förresten: nu är gästrummet klar för gäster! TJOHO! Om mindre än en vecka kommer Erika!!

Fridens!

3 kommentarer:

  1. Vilken fin klänning vännen!! Du kommer att vara så vacker i den!! :) Kram!!

    SvaraRadera
  2. Jag förväntar mig att få se den på i helgen! =)
    Bara EN dag kvar nu! Jippi! =)

    SvaraRadera
  3. Vilken UNDERBAR klänning :))))) håller med Camilla om att du kommer vara JÄTTEVACKER i den.Ha det så gött, stora kramar./ Terese

    SvaraRadera