söndag 25 april 2010

Vilodagen

Söndag. Vilodagen. Jag jobbar inte idag. Alltså vilodag. Vi valde att inte städa igår: det måste göras idag. Alltså inte vilodag. Åja, det är ju självförvållat.
Igår var en trevlig dag på många sätt. Trine och Kalle kom förbi där någon gång på förmiddagen, då jag fortfarande hade pyamasen på mig, och skulle ha kaffe och bullar. Dom hade bjudit med Tomas, Hanna och Amelia. DOM hade med sig smörgåstårta. Mycket gott! Några timmar senare bar det av till jobbet. Efter jobbet fick jag hämtning och återgick till samma samling folk som tidigare på dagen. Tydligen kom jag dit när absolut rätt mängd alkohol hade intagits för det var länge sedan jag skrattat så mycket på två timmar. Och vilka citat sen!!
"Ja, men barn kan ha samma storlek på sånadär bodysar första sex månaderna. De har ju strech och sånadär kanppar där nere" (Nu skulle man ju kunna tro att detta sas av den blivande fadern, men icket, det var får den som redan har ett barn)
Och några minuter senare, påtal om något helt annat: "Jag har köpt en tomtedräkt en gång på Ica Maxi"
Och så kvälles sista: "Håll i mig för jag är lite mjuk under fötterna. ... Ja och i fötterna också"
Så det var den lördagen. Nu är det vilodag med städning!
Fridens!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar