torsdag 22 april 2010

Känner att jag blir lite irri!

Nu rapporterar kvällspressen inte bara om det faktum (???) att prinsessan Madelene har kärleksproblem med sin fästman utan även Viktoria vill bli bortlämnad av sin pappa vid sitt bröllop. Och kvällspressens feminister är yberupprörda! De skriver i sina krönikor att det hederskultur och att det visar på kvinnans omyndighet. Nu är jag kanske inte känd bland mina vänner för att vara den största femisten dom träffat. Och ännu en gång så bevisar jag väl min ståndpunkt antar jag. Jag tycker det är en fin gest att låta sin pappa överlämna bruden. Och jag förstår hela grejen med att det förr i tiden står för dessa saker som kvällspressens feminister skriver om. Men i dagens samhälle, där vår koronprinsessa får (för hon måste ju få sitt val av man godkänt och där kan vi prata om förtryck!) gifta sig med en vanlig dödlig kille som säger ett gym så kan det inte vara så avgörande för framtiden om kungen lämnar över henne? Är det verkligen ett så stort bakslag för sveriges jämställdhet?
Nu ska jag sluta innan jag kommer in på hela kungliga bröllops-cirkusen. För jag tycker det är ren galenskap att så mycket pengar ska läggas på det. Men om nu sessan vill att kungen ska gå med henne dessa meter för att lämna henne vid hennes bilvande mans sida så låt henne för tusan göra det utan att hon ska bära ansvaret för att jämstäldheten ser ut som den gör i Sverige!
Fridens!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar