fredag 16 april 2010

Dumma vulkan. Dumma DUMMA vulkan!!

Nu skulle jag ha suttit och myst med Hilda vid min sida! Fredagsmys med Hilda som skulle följas av shopping i morgon dag, användning av Hildas nya pums på kvällen och sedan Ullared på söndagen. Men så kommer ett vulkanutbrott som försätter hela norra Europas flyg ur spel! Hur många gånger jag än läser om det, ser om det på tv och pratar om det så låter det ändå lika otroligt i mina öron! Det är så sjukt att det inte går att greppa. Hur ironiskt är det inte att något som funnits sedan urminnes tider kan stranda så stora delar av det moderna samhället? Jag börjar känna att vi är nog inte så skyddade som jag trott. Allt går inte att förutse, att ordna. Utan att vi har det så bra som vi har det, att allt (oftast då) fungerar så smidigt handlar mer om tur. Moder Jord tillåter det att gå smidigt.
Moder Jord, jag ber om ursäkt att jag inte har tackat dig innan för att du (oftast) tillåter bekvämligheten i vårt moderna samhälle. Med det sagt så är jag lite putt på dig idag när du förstört den helg som jag skulle spendera med underbara Hilda. Vi hade faktiskt med stora svårigheter lyckats hitta en helg som passade bra OCH hittat billiga flygbiljetter. Framför allt: jag saknar henne så hemskt mycket och längtar så efter henne och hade verkligen sett framemot denna helg!!
Avslutningsvis vill jag bara tillägga att ja, jag vet, det finns dom som har drabbats betydligt svårare av detta än jag, men människan är väl i grunden en egoistisk människa så därför har jag valt att tycka synd om mig själv i åtmindstonde en dag till.
Fridens!

3 kommentarer:

  1. KRAMAR VÄNNEN!
    Ja så jävla sjukt. (Hur många gånger har vi inte sagt det senaste dagarna?)

    Och du är inte egoistisk. Resonerar man så så finns det bara en enda människa i hela världe som får tycka synd om sig själv, den som det är allra mest synd om, alltså. Men det är ju iofs fint att inse att det är ett i-landsproblem också. Jag vill inte sitta och sura i Muppis. Jag vill vara i Borås!!!! (Ha det trodde jag ALDRIG att jag skulle sgäa)

    SvaraRadera
  2. Jag älskar Moder Jord för att hon säger ifrån. Mindre flygande för folket säger jag!! =)

    SvaraRadera
  3. Jag kan hålla med dig Anna, men inte när det förstör mig helg med Hilda! =)

    SvaraRadera