söndag 11 april 2010

Vad vill vi läsa om??

Har suttit och läst på Sveriges största bloggar nu. Jag förstår inte ritkgit. Ena tjejen skriver om sina silikonbröst i nästan varje inlägg. Och om vilka Gucciskor hon köpt, vart hon har fikat, lunchat och självklart festat. OCH botoxen hon har i läpparna och hennes vikt. Ja, det är typ det. Och så nämner hon att hon är Sveriges största bloggerska självklart - i varje inlägg. Hon är född 1991... Och även om hon skriver så som hon gör endast för att provocera, så får det stå för henne. Det som stör mig är att hon har faktiskt sveriges mest lästa blogg! Att folk faktiskt VILL läsa skiten. Hon tjänar bara bra med pengar på att skriva det. Ritkgit bra! Förmodligen betydligt bättre än vad jag kommer göra efter sju terminer på universitetet.
Jag funerar på vem som läser bloggen. Min bästa gissning är att det är unga tjejer. Jag fungerar på vad det ger dem för intryck. Vad det ger dem för verklighetsuppfattning? Är nya karriärdrömmen att bli bloggare så att de kan hänga på stan, köpa Gucci-skor, festa flera gånger i veckan och skaffa silikonbröst?
Jag blir mörkrädd.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar