tisdag 20 april 2010

Reäl gnällvarning!!

OBS! Jag menar verkligen: GNÄLLvarning!! Bara så att ni vet!
Idag har varit en sådan idag. Depp. Deppen kommer av det vanliga: jag har inget jobb, vilket betyder att jag har inga pengar. Okey, det är inte så att jag inte har några pengar. Men jag är så jävla trött på att hela tiden leva på gränsen. Och jag är så sjukt jävla trött på att ha "hur ska jag betala räkningarna i juni-juli ångesten" som jag haft de senaste fyra åren. Jag vet att det alltid ordnar sig, det har alltid ordnat sig. Men jag är så urbota trött på att måsta tänka på det!! Hela tiden. Det tar mycket energi. Och söka jobb tar mycket energi! Och springvika tar också energi. Enkelt uttryck kan vi säga att jag känner mig ganska energilös idag. Jag vet att detta är ingen nyhet för ni som känner mig. Jag tar upp det här ämnet varje gång vid denna tid på året. Därför är det är inte bara klageri som ska ske.
Jag ska även säga att jag är glad att jag har mitt springvik. Hur jobbigt det än är att inte kunna planera sina dagar, att inte träffa Tony på vad som känns en vecka så är jag glad. Jag älskar att jobba som servitris!! Det är ett mycket trevligt och givade jobb (ja, varje regel har ju sina undantag, men de är få i detta fall). Och mitt nya jobb har massor med trevliga kollegor! De förgyller verkligen min tillvaro. Så tycker jag generellt att det varit på alla restauranger jag jobbat på. Jag hade en gång en kollega som var närmare pension som sa att jobba inom restaurang höll henne ung, jag kan förstå vad hon menar. Hade det funnits bättre utvecklingsmöjligheter inom yrket och större möjlighet till att undvika att jobba kvällar och helger utan att förlora charmen med kvällsservering skulle jag kunna tänka mig att stanna i branschen. Ändå jag gjorde valet att söka mig vidare, vilket jag aldrig ångrat. Jag bara önskar att det skulle ha gått smidigare för mig. Och så kommer vulkanjäveln och förstör min helg med Hilda (ja, fortfarande bitter!). Så! Nu var det slutklagat för idag. I morgon är en annan dag: en bättre dag!
Fridens!!
PS: jag ber om ursäkt för att mina inlägg inte har stycken, jag har lyckats komma åt någon inställning som gör att de försvinner. Ska jobba på att lösa det...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar