måndag 4 juli 2011

Det eviga klädvalet

I morgon har jag en intervju. Och så står jag framför spegeln. Eller egentligen började det i lördags när jag, halvt febrig och mycket snorig, drog på stan för att hitta kläder. Jag kom hem med en tshirt, en blus och ett par byxor. Byxorna sitter inte ens bra har jag upptäckt. Tshirten är okey, men känns inte rätt idag. Åter till idag: av och på med kläder. Bestämmer mig tillsut för kläder som jag ägt i över ett halvår. Sen ska jag stryka den vinnande tunikan och upptäcker en fläck på ryggen. Gah! Aja, någonstans i mitt virrvarr framför spegeln så inser jag att de inte kommer ge mig eller inte ge mig ett jobb pågrund av kläderna. Det är viktigt att se hel och ren ut, att passa in i gruppen men om jag har en vit tunika med blåa blommor eller en svart... Näe, det får faktiskt bero.

Nej i morgon ska jag skaffa mig ett jobb pågrund av den jag är och det jag kan, inte pågrund av en vit tunika med blåa blommor på!

Fridens!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar