tisdag 26 juli 2011

Blommorna är vattnade

i morgon åker vi! Tjoho!!

Första stoppet är Ålesund (91 mil) sen kör vi till Skellefteå (104 mil). I älskade Skell blir det dop och bröllop och en massa andra trevligheter. Längtar!

Sen så ska jag berätta om att jag idag varit förbannad: jag upptäckte att vid senaste inbrottet i förrådet så blev jag av med min stora fina röda resväska. Just den stora fina röda resväskan som var full av skor. Massor av skor. Mina fina skor, de som man anväder bara ibland, som jag har samlat på länge. Jävla skit!! Och så när jag, som det är, vänder på de kronor jag har. Och så vet jag att jag har ändå de skor jag behöver (även om jag alltid vill ha fler, såklart... gillar man skor så gör man). Och så är det någon idiot som stjäl dom!! Förmodligen till ingen nytta alls. Det är inga dyra skor, de får inget för dem om de ska sälja dem. Bland skorna fanns de fina röda skorna jag hade på bröllopen förra sommaren och mina fina svarta sandaler med kilklack. Skit också. Helt plötsligt kändes inte idén om att ställa ner skorna för att ha med plats i garderoben som någon snilleblixt längre. Håller er till era egna saker puckon!

Nåja, jag behöver ju inte säga att vi inte har något av vidare värde i vårt förråd längre.

Och när jag har vältrat mig i det här ett tag så vet jag att det inte är något stort problem, inte när man tänker på vad som hänt i Norge. Så därför går jag vidare!!


Fridens!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar