fredag 30 september 2011

Jag är dålig på att blogga..

Detta har hänt sen sist:

om du inte okar läsa hela är här en resume: semestern var bra, jag åkte tåg från Borås till Arjeplog för att stanna i tre timmar, jag pendlar nu varje dag för att titulera mig personaladministratör, Tony har fått ett till syskonbarn och nu är Hilda och hälsar på!

Vi hade semester. Den var bra. Först Norge sen Skellefteå. Vi hade inte bäst väder men fick vara bland familj:

- Walter döptes. Och jag fick träffa underbara Walter för första gången och Teddy för andra! Det var en trevlig dag, och en trevlig fest som inte slutade på bästa sätt för min del. No more Jäger!


- min bror gifte sig med sin fina Magdalena! Vackra var dom!!

-det grillades och bakades pizza med fina vänner.

- Vi åkte till Luleå, fick umgås med annan bror och kids.

Sen var semestern slut. Vi åkte hem:

- Väl hemma återgick jag till att jobba på hotellet.

- Jag fick även åka på intervju till en kommun inte så långt bort.

- Sen fick jag åka på en annan intervju, långt bort!! Tåg upp till Arjeplog för att stanna där i tre timmar och sedan vända söder ut. Jag är själv lite imponerad faktiskt. Jag sover förvånansvärt bra på tåg (liggvagn såklart!).

-Sen ringde dom från stället inte så långt bort. Och jag åkte dit igen. Och dit åker jag nu varje dag, i alla fall fram till nyår. Trivs som fisken i vattnet och har hittat pendlingskompisar så jag oftast får åka bil. Annars sitter jag på buss 700.

- Ännu ett syskonbarn har tillkommit Nora, på sambons sida denna gång. Hon är mycket söt!

- Theo har fyllt ett, jag känner mig som en tant men: vart tusan tar tiden vägen?

- Och nu är Hilda och hälsa på! Solen skiner och det är varmt ute. Livet är härligt!


Fridens!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar