onsdag 23 juni 2010

Plötsligt händer det

Så sägs det i alla fall i Triss-reklamen. Ni som känner mig vet att jag gillar att köpa Triss, största vinnsten har varit 75:- tror jag, så nja, det är inte det som har hänt. Det som har hänt är att jag sökte ett jobb, men fick ett annat. Jag kommer jobba som jobbcoach åt ett bemaningsföretag här i Borås. Det är en timmanställning och jag kommer börja med att coacha några få personer, går det bra kommer antalet att öka. JAG HAR ETT JOBB SOM HAR NÅGOT MED MIN UTBILDNING ATT GÖRA!!! Och jag bryr mig inte om att det "bara" är timmar, att det inte är heltid med värsta lönen med värsta förmånerna och det perfekta PA-jobbet. Jag bryr mig inte för jag vet att jag kommer vara en bra coach!!
Och jag har gått i flera dagar nu och tänkt att jag vågar inte hoppas för jag får det kanske inte att jag nu inte ens kan känna glädjeruset inom mig. Men det kommer! Det är så bra för jag kan fortfarande jobba mina timmar på Scandic som jag fått i sommar. Jag skulle aldrig kunna sätta min chef i den sitsen att dagen innan hon ska på säga semester att jag inte ska jobba min schemarad i sommar.
Så i morgon är det utbildning!
Det är snabba svängar! I like it!
Fridens!

1 kommentar:

  1. Om du är socialsekreterarfru...vad är då jag? Coachgubbe?

    SvaraRadera