söndag 30 januari 2011

Dream on

Dagens tema: mina drömmar.
Oj det är verkligen inte lätt det här. Det finns många drömmar, jag vet inte ritkgit hur jag ska skilja drömmarna från det som är planer eller önskningar. Finns det någon markant skillnad? Jag vet faktiskt inte.
Just nu drömmer jag om ett heltidsjobb. Att inte behöva oroa mig, jobba extra, stressa. Att få känna att jag har en plats. Det är verkligen så det känns, som om jag inte ritkgit har en plats än.
Det är nog det som blir skillnaden på drömmar och planer. Man kan verkligen drömma fritt. Så jag drömmer även om vita stränder och blåa hav, solen och värmen. Om att resa och se nya saker. Jag drömmer om att bo mitt i New York och känna pulsen och om att flytta hem till norrland. Att en dag magiskt bli ritkgit duktig och åtråvärd fotograf. Att leva i Stolthet och Fördom. Eller kanske i någon romantisk film från 50-talet?
Det bästa med drömmar är nog att dom är mina, jag behöver inte dela dem med någon om jag inte vill och ingen kan ta dem ifrån mig.

Och jag drömmer visst om mycket och jag är verkligen en äkta dagdrömmare. Nu får jag se vilka drömmer som kommer till mig i natt då jag med mig Huvudjägarna och går i säng.
Fridens!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar