torsdag 27 januari 2011

Två i en (obs innehåller "mina syskon")

Hej, tar två i en idag. Vi börjar med "det här hade jag på mig idag". Då jag inte är någon sann bloggerska gå blir det ingen bild. Jag hade helt enkelt svarta leggings och en svart tunika med rosa rosor på. Mycket fin! Och den är faktiskt från GeKås, men jäkligt snygg ändå, helt klart mitt bästa fynd från den affären. Till detta hade jag mina nya Peter Pan skor. Love them!

Över till Mina syskon.
Är du redo.
Nu kör vi!

Här kommer Julias moderna syskonskara:
Matte och Jonte, mina älskade storebröder från mammas sida. Alltså vi har inte samma pappa utan bara samma mamma. Och då de är väldigt lika sin pappa och vår morfar och jag är lik min pappa så är det svårt att se någon syskonlikhet. Den finns däremot där i personligheten.
Micke och Robert, mina storebröder från pappas sida. Alltså pappa hade också två barn sedan tidigare när han träffade mamma. Har insett efter en bild på oss och pappa att det är svårt att förneka släktskapet, vi är sjukt lika!
Terese och Tobbe, pappas frus barn. Anledningen till att jag byter till Lulemål när jag blir förbannad! ;) Tycker det är ett charmigt personlighetsdrag!
Rebecca och Jonte (nej du läste inte fel och jag är inte förvirrad jag har två Jonte!) mammas mans barn. Dom två som jag tycker ska vara typ 13-14 år men Rebecca har börjat plugga på universitetet så det är dom tydligen inte! Helt sjukt!
Så var faktiskt syskonskaran utredd. Folk brukar vara förvirrade av den. Det kan ha att göra med att jag ofta säger "bror" istället för namn och det ställer till det. Till denna lista kan vi lägga elva syskonbarn! ELVA!! Det kan ju i och för sig också hjälpa till att förvirra folk. Många namn blir det i alla fall.
Och påtal om att tiden går fort: det är tio år sedan Erika åkte till Australien!Då det är något svårsmält för mig och jag inte ritkgit vet vad jag ska säga om det så citerar jag mamma: hur tusan blev ni så gamla?
Ja det undrar jag också....
Fridens!

1 kommentar:

  1. Lägger till i favoriter för att kunna återkomma när något är oklart.

    SvaraRadera