måndag 23 maj 2011

Hur kan den arbetssökande sakna tid?


Jag har inte ritkgit hittat tid att blogga. Vilket är konstigt. Men jag har inte ritkgit haft energi heller. Men efter lite påtryckningar så kör vi.
Det har hänt en del sedan sist. Det jag är mest stolt över är min och sambons stooooorstädning. Blev lite ommöblering också. Vi har nu en fotölj i hallen vilket känns lite konstigt, men den står bra där. Så helgen blev städhelg och så födelsedagsfika och en ölrunda på stan. Trine tog ut den arbetssökande som behövde få se lite annat och jag tog ut mamman som behövde lite ensamtid. Grabbarna (alltså barnet, pappan och sambon) stannade hemma och kollade på publicservicetv. Så härligt kan det vara en lördag. Vi har sagt att vi ska ta oss ut var 6:e helg, får se hur det går. Sen så kom vi även på att vi skulle springa Göteborgsvarvet innan vi är 30. Jag ser två saker som vi kan ha missat i och med detta beslut:
1. Det är inte många år kvar tills vi är 30.
2. Göteborgsvarvet är en halv maraton. (2,1 M I L)
Nåväl, vi skulle då överraska många om vi verkligen gjorde detta. Nu kom jag att tänka på att jag och Stina ska åka Transirbiriska järnvägen innan 30. Det är mycket nu... :)
Annars så forsätter arbetssökandet sin gång. Och jobbet. Det är mycket jobb i veckan, skönt för då går veckan fort, men stressande för att jag inte hinner söka så mycket jobb. Vilket ekorrhjul. Och i morgon ska kaluffsen få sig en omgång! Det behövs så att säga.
Ja det blev ett smått splittrat inlägg, men jag avslutar med en bild på min senaste kärlek. Söt som socker!!

3 kommentarer:

  1. Klart du kan springa det!! Fast du måste kanske börja träna snart...

    Enligt min far och andra som sprungit halvmaror sa att han aldrig sprang längre än typ 1.2 mil när han tränade och sen kunde man kämpa sig runt 2.1 när det gällde.

    Problemet som jag ser det är att det just var, dvs man måste träna/springa på VINTERN. Urk på burk.

    Wei för klippning! Jag var less på mitt hår, bytte sida på benan och har haft typ 4 stycken som sagt "nyklippt?" "Eller? Det sr ju iofs längre ut än innan..?"

    SvaraRadera
  2. jag trodde det var en mil julla... jg trodde det var en MIL! but we can do it?!...eller????

    SvaraRadera
  3. ja du, när ska vi hinna med transibiriska? Jag har ju en kompis som åkte den för något år sen. Det är alltså typ 4 DYGN på tåg. Jag vet inte jag... ska vi inte hitta på något roligare istället? :)

    SvaraRadera