torsdag 6 maj 2010

Anna är klok hon!

Anna skriver i sin blogg om sitt liv som tvåbarnsmamma och sambo. Hon skriver om livet med ett barn som har Downs syndrom. Och hon skriver så klokt och fint. Om glädjen och om sorgen. Idag skrev hon bland annat att hon ännu inte är så påläst om Downs syndrom. Det behövs inte än för barn är individer och det fungerar inte med någon manual. Så klokt! Så sant. Jag tror att vi gärna vill ha en manual. Särskillt när livet inte blir som det var tänkt, när vi är inne på okända stigar. Visst kan det vara bra att veta vad som kan väntas. Men det finns ingen garanti att det kommer bli just så. Och det är ju kanske just det man vill veta när livet inte går som det var tänkt: exakt hur det kommer bli. Steg för steg. Men det har med med människor att göra. Personligen tycker jag manualer inte ens fungerar nog bra när det gäller teknik.
Just därför tycker jag Anna är så klok i sitt resonemang. Jag är imponerad av henne och är så glad att jag får följa deras liv via hennes blogg.
Och jag är så glad att Molly är född i en tid då hon inte måste gömmas undan. En tid då hon får vara den hon är och leva sitt liv på bästa möjliga sätt. Även om Anna och Micke kanske kommer måsta kämpa för att Molly ska få det allra bästa hon kan i livets alla avseenden så vet jag att hennes föräldrar kommer se till att hon bara får det bästa. För såna starka människor är dom! Såna föräldrar är dom.
Annas blogg hittar ni här. Den är värt ett besök, du kommer få både inspiration och ett och annat att tänka på.
Fridens!

1 kommentar:

  1. Tack för dina ord Julia, tårarna rullar ner för mina kinder. På nåt sätt känns det som att du skriver om nån annan, haha. Livet blir inte alltid som man tänkt sig, men man måste göra det bästa man kan för att det ska bli så bra som möjligt! Massa kramar till dig!

    SvaraRadera