onsdag 19 maj 2010

Klagomål, besök och lite otrohet

Jag kanske ska börja med otroheten. ;) Det är inte så farligt som det låter. Men jag har för första gången på sju-åtta år varit otrogen mot Scandic. Jo det är sant. Idag jobbade jag faktiskt på Grand. Och det gick faktiskt bra. Så det så. När man lever på att springvicka måste man utöka sina möljigheter.
Sen har det varit slött på uppdateringsfronten. Mamma och Lars var ju på besök från onsdag till måndag. Vi hann verkligen med mycket och hade det verklige jättetrevligt! Gällstad, Knalleland, stan, Ullared, ut och äta, hemma och äta, och drinkar på uteservering! Så trots att ryssvärmen var i norr och vi i söder hade det ganska kallt så hade vi en fantastisk helg!!
Och så lite klagomål: Tony skickade sms idag och skrev att vi var bjudna på grillning hos vänner på lördag. Och som vanligt måste jag svara: jag kan inte för jag jobbar! Och jag är så jävla less på att jag ska måsta jobba varje lördag. För dom helgerna när jag varit ledig den senaste tiden är när jag har haft något inplanerat som besök eller liknande. Ingen möjlighet till att bli inbjuden till lördagstrevligheter på torsdagen, för jag jobbar. Det gör mig lite bitter. Det här har alltid varit en nagel i ögat, särskillt på sommaren. Det är kanske för att det är då som vi svneksar börjar umgås mer spontant. Bitterheten är ändå den samma. Och avundsjukan. Kanske är det mer avundsjuka än bitterhet? Jag misstänker nästan det.
Aja, jag vet ju att det är bara att köra på. Jag vet att det måste vara såhär just nu. Jag vet, jag vet, jag vet. Den patetiska sida av mig driver mig till vansinne!
Fridens
(och ja, det känns bättre när jag får spy ut lite galla här=)

1 kommentar:

  1. Spy på gumman och tänk på mig som snart får min sista garanterade inkomst på... ja jag vet inte hur länge...:S Kram

    SvaraRadera