söndag 5 december 2010

3. Mina föräldrar

Mina föräldrar då. Ja det är Carola och Erland det.

Mamma är mamma. Vi är fruktansvärt lika på många sätt och totalt olika på lika många skulle jag tro. Hon är en av de starkaste personer jag känner, rastlös, givmild och livsnjutare är andra ord som passar in. Hon lever med Lars, en man som jag tror är offörmögen att stressa, inget annat kan passa mamma bättre.



Och pappa är pappa. Det syns att pappa är min pappa om vi säger det så. Han är rolig och snäll! "Kommer du bara i tid och har ett fast handslag så kommer det gå bra" är något som han sa till mig när jag var liten och något jag verkligen tagit fasta på. Pappa har barnasinnet kvar något som märks när han umgås med sina barnbarn och hans frus barnbarn. För dem är han verkligen busfarbror nummer ett! Och jag skulle tro att han tycker det är lika roligt som barnen, om inte roligare!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar