fredag 31 december 2010

Ett ögonblick

Jag vet att det varit dålig uppdatering. Har tagit bloggsemester under julledigheten då jag varit uppe i härliga norr. För göra ett inlägg om det vid senare tillfälle.

Ett ögonblick då. Vilken svår grej.
Det första jag tänker på är när jag skulle till Ohio och hälsa på Jonte och Hellen. Jag var väl 19 år, det längsta jag flygit ensam förut var till Malmö. Det längsta jag varit var till Spanien. Efter en himla lång flygresa, byte av plan på stora O´hare och en halvskakig landning på Cincinatti flygplats så försökte jag, mobillös, att leta upp min bror. Bagaget kom, jag gick efter alla andra. Ingen bror. Vad jag kommer ihåg gick det i alla fall nästan en timma, jag vandrade lite där på flygplatsen och så hörde jag Hellen, och längst bort i korridoren stod dom! Och så blev det som en filmsekvens där vi springer mot varandra i flygplatskorridoren!
(anledningen till att de var sena var att: 1 cm slask på vägen! Amerikaner kan inte köra bil då. ALLA skolor stängdes dagen efter, det var otroligt intressant när man är uppvuxen där jag är.)

Det var mitt ögonblick.


Nu är det dags att göra sig i ordning inför nyårsfirandet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar