måndag 13 december 2010

What is love -

baby don´t hurt me, don´t hurt me no more. Kommer ni ihåg den gamla slagdängan. Det var tider det.


Men dagens tema är vad är kärlek.

Det finns många sorts olika kärlek. Pojkväns-kärlek (det första jag tänker på i alla fall), vänner-kärlek, syskon-kärlek, föräldra-kärlek. Alla känns lika viktiga och lika stora.


Men sen finns det något annat som är så häftigt: den kärlek som jag känner för mina fantastiska syskonbarn. Jag minns hur det vred om i härtat när jag höll i Tim hans första jul och jag insåg att jag skulle vara borta i minst ett halvår. Han var så stilig, hade skjorta och hängselbyxor. Jag minns känslan när Tilly kom rusande i hallen i Sundsvall, skrek JUULIA och hoppade kring halsen på mig när jag kom in genom dörren och när Lovis ringde mig en morgon och frågade när jag skulle komma och hälsa på för hon saaaakna mig.


Det är som att hjärtat kan inte fyllas med mer känslor. Det finns inget större. Jag har aldrig känt något större.


1 kommentar: