måndag 28 mars 2011

Bio

Vi skulle städa idag, men som sambon sa: "Städa är tråkigt, vi går på bio istället". Sagt och gjort. Vi såg I am number 4. Låt mig berätta om filmen.


Snygg mystisk kille....


...måste flytta hela tiden för att han egentligen kommer från en annan planet. Han kommer till den otrooooligt tråkiga staden Paradise, Ohio. Blir kompis med skolans nörd och träffar den lite udda tjejen Sarah(och med udda menar jag att hon inte är en cheerleader utan att hon hellre fotograferar. Ja ni förstår ju, ni har sett amerikans film förut)...


Men elakingarna söker ju efter honom, har redan mördat nummer ett, två och tre. Och han är som titeln avslöjar nummer fyra. Så nu står han näst på elakingarnas lista, elakingarna (som är ruggigt lika Lord Voldamort för övrigt) ska döda alla nio som kom från den här planeten som nummer fyra kommer ifrån. Som ni förstår är detta inte så bra. Och så vidare...

Jag tyckte om filmen, det var som kärleksdravel och action i ett. Me like. Knappa två timmars underhållning. Jag är inte i extas men jag var absolut inte uttråkad. Den hade även någon form av Twilight-känsla. Vet inte ritkgit varför, kan ha med följande säker att göra: regnig tråkig småstad, övernaturliga snygg kille som blir kär i den otroligt förstående tjejen osv. Väljer att inte analysera det så mycket. Nåväl, om det fanns en tvåa hade jag kunnat se den på en gång. Sån är jag. Och om inte du är sådan vill du kanske se den bara för att få titta på detta i två timmar (hittade den när jag skulle söka upp bilder från filmen och kunde som inte bara låta den vara. Samtliga bilder är lånade från imbd.com).


Och i morgon är det städdag.


Fridens

Published with Blogger-droid v1.6.7

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar