fredag 3 juni 2011

Nål och tråd

Idag har jag sedan första gången på väldigt många år saknat min lärare Barbro från högstadiet. För att vara ärlig så är det länge sedan jag tänkte på henne. Men Barbro var syslöjdslärare och idag skulle jag sy nya gardiner till sovrummet. Och symaskinen ville verkligen inte samarbeta!! Ett tag kände jag att jag kanske skulle låta dessa två tygbitar ligga med nålar överallt till sista veckan i juli då jag skulle packa ner dem och ta med dem till mamma. Så vi slogs, symaskinen och jag i två timmar tills den bestämde sig för att kasta upp den vita flaggan.
Så pågrund av symaskinens tjurighet så hann jag inte sy klart ena gardinen innan jobbet. Men i morgon då jäklar. Och för mitt mentala välmående så hoppas jag att den fungerar på en gång.
Fridens!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar