tisdag 28 juni 2011

Postservice

Idag ringde det på dörren. Blir lika nervös varje gång detta händer på dagtid. Vem vill mig något på dagtid typ. Där stod en mycket nervös ung kille i postenuniform. Han börhar på en gång rabbla om att han faktiskt inte har öppnat vårt brev. Jag fattade ingenting tills jag ser ett kuvert han håller i handen som har tejpats igen. Han berättar att det är hans andra dag själv på rundan och hur han verkligen tycker om sitt jobb. Och jag hinner inte stoppa honom för att säga att det är okey, att jag tror inte han vill läsa vår post (det var ett vanligt vitt kuvert sånt som typ räkningar kommer i, inte ens en kuvert som ser ut att innehålla något spännande). Stackars stackars lilla postenkillen! Men bra service i alla fall, även om han nog tänkte mest på sitt jobb.

Jag hade själv en period då jag fick underlig post ibland, någon som hette Julia och hade ett liknade efternamn som var skriven på samma gata. Första gången var brevet från konofogden så jag slet upp brevet utan att reagera på att det inte var till mig. Det klistrade jag också igen och la i en brevlåda. Men vad nervös jag hann bli, kunde inte förstå vad det var jag inte hade betalat.


Nu är det dags för jobb, det är tokvarmt idag så det gäller att ladda med vatten!

Hoppas ni har det fint i värmen!


Fridens!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar