måndag 20 juni 2011

Uppskattning

För ett tag sedan så bestämde jag mig för att jag skulle bli bättre på att visa uppskattning. Att faktiskt säga när något är bra, att ge beröm. För det betyder så mycket när någon väl gör det.
Jag skickade ett mail till jobbcoachen och tackade. Han ringde dagen efter och var så glad att jag blev ännu mer glad! Jag är helt övertygad om att vi kan sprida mycket glädje genom att tacka människor som "bara gör sitt jobb", när vi tycker att de gör det ritkgit bra. När någon påverkar vår dag.
Idag fick jag såna tack på jobbet. Och jag älskar att jobba som servitris för då får jag känna att jag har ett värde, att jag tillför och att jag (oftast) gör ett ritkgit bra jobb. Men dom gångerna när någon tittar en i ögonen och säger tack, berättar att "Du gjorde ett ritkgit bra jobb", då känns det ännu bättre.
Ett annat fantastiskt exempel var när jag ringde till Södra Älvsborgs Sjukhus för att bli kopplad och när jag presenterar mig för telefonisten så grattade hon mig på namnsdagen. Hon gjorde mig också glatt överraskad.
Ta hand om varandra!
Fridens!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar