tisdag 8 februari 2011

Ett annat ögonblick

Jag är helt slutkörd. Jag har jobbat 12,5 timmar på hotellet idag.
07.30 Börjar jobba
08.30 196 gäster kommer och fikar
11.30 196 gäster äter lunch
14.30 196 gäster kommer och fikar
17.30 75 gäster kommer och äter
20.00 Julia går hem
Det känns som jag har spenderat dagen med att gå och koka kaffe. Det har i alla fall varit en kul dag med mycket att göra och som vanligt härliga kollegor. Kan vi har suttit max en timma? Nåja, jag kan säga att jag är reält stum i benen.
I alla fall över till ett annat ögonblick.
Jag kan inte komma på ett enda ögonblick just nu. Det pirrar för mycket i benen. Ryggen ömmar. Och jag vill bara lägga mig i sängen.
Jag kan berätta om ett öngonblick jag längtar efter; när hjärtevännen är här. Alla dom ögonblicken när hon är här och hälsar på mig! Snart är hon här!!
Fridens!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar