tisdag 15 februari 2011

Rädd??

Jaha, nästa på listan (den börjar lida mot sitt slut).

Mina rädslor. Jag har varit rädd för mycket i mitt liv. Inte så mycket mörker men troll. Jag hade en dröm som återkom tills jag var tonåring om ett stort troll som skulle komma och ta mig. Mörker har sällan skrämt mig. Att gå hem själv kan göra det ibland när det är kväll. Att förlora någon nära skrämmer mig! Pågrund av mitt obefintliga lokalsinne så är jag rädd för att gå vilse. Det är, precis som trollen, något som blivit bättre med åren.

Och en till sak: sedan studietiden har "att inte lyckas" skrämt mig. Jag vet dock inte vad "att lyckas" betyder för mig så det känns som en svårbedömd rädsla... kanske även lite irrationell.

Fridens!

1 kommentar:

  1. Troll?! Så tokigt! OCh det hade jag helt missat.
    Ska bli bättre på att kommentera. Promise!

    SvaraRadera