tisdag 22 februari 2011

Vad jobbar du med?

Jag tänker ofta på att försöka bli bättre på att använda ordet "jag" istället för "man". För ofta när jag säger "man" så menar jag ofta "jag". Men det käns bättre att distasiera mig själv eller tillskriva mig en grupp istället för att helt äga mina åsikter, tankar och känslor. Så det jobbar jag med!

Och nu skulle jag ha kunnat skriva massor på ämnet "jag" och "man" men meningarna ovan sammanfattar det ganska bra. Och annars så tycker jag att nya SJ-reklamen är ganska rolig. Och att semlor är löjligt gott!


Godnatt och fridens!

2 kommentarer:

  1. Så tänker jag med. Och så försöker jag undvika att säga typ " så här är det" och istället säga "så här tänker jag". Se börjar på kommentaren om du vill ha ett exempel ur verkliga livet.
    Jag längtar tills du kommer!

    SvaraRadera
  2. Jag med!!! Att semlor är löjligt gott alltså. :)

    SvaraRadera